KDU.breadcrumbs.homeAktuálně 2008 Zlín předběhne jiná krajská města
Zpět

Zlín předběhne jiná krajská města

Přidáno 28. 4. 2010
Ilustrační foto
V posledních čtyřech letech jsem byl odpovědný za oblast dopravy ve Zlínském kraji, která měla a má nejdůležitější problém v dopravním napojení krajského města Zlína. V silniční dopravě bude tento problém vyřešen po dostavbě dálnice D1 a rychlostních komunikací R55 a R49. Dálnice D1 v úseku Kojetín – Kroměříž byla otevřena 23.9.2008. Další úsek, který propojí konec dálnice u Stříbrnic s novým úsekem u Kojetína, pak bude otevřen v příštím roce.
V posledních čtyřech letech jsem byl odpovědný za oblast dopravy ve Zlínském kraji, která měla a má nejdůležitější problém v dopravním napojení krajského města Zlína. V silniční dopravě bude tento problém vyřešen po dostavbě dálnice D1 a rychlostních komunikací R55 a R49. Dálnice D1 v úseku Kojetín – Kroměříž byla otevřena 23.9.2008. Další úsek, který propojí konec dálnice u Stříbrnic s novým úsekem u Kojetína, pak bude otevřen v příštím roce. V současné době je také rozestavěn úsek Kroměříž – Říkovice jehož součástí bude velká dálniční křižovatka u Hulína. Z této křižovatky bude v jižním směru navazovat rychlostní komunikace R55 jejíž úsek Hulín – Otrokovice byl také v letošním roce stavebně zahájen. Východním směrem z dálniční křižovatky u Hulína bude vyúsťovat rychlostní komunikace R49 jejíž úsek Hulín – Fryšták bude zahájen také ještě v letošním roce. Pokud do tohoto výčtu započteme ještě v příštím roce zahájené práce na posledním úseku rozšíření silnice ze Zlína do Otrokovic a výstavbu jihovýchodního obchvatu Otrokovic, vznikne tak plnohodnotné napojení krajského města Zlína a také Otrokovic na celostátní, ale i evropskou dálniční síť. V železniční dopravě jsme prosazením a přípravou projektu modernizace, zkapacitnění a elektrizace železniční tratě Otrokovice – Zlín – Vizovice otevřeli cestu ke smazání nevýhody krajského města Zlína, která je v tom, že neleží na plnohodnotné trati. Cílem tohoto projektu je umožnění přímého železničního spojení ze Zlína do jiných významných železničních uzlů jako Přerova, Olomouce, Brna a Prahy. Dále projekt přinese podstatné snížení hlučnosti této tratě, odstranění problémů některých křížení se silnicí u Intersparu, ulic Dlouhé a Podvesné a konečně také v Želechovicích. Velkým přínosem bude kompletní výstavba nového nádraží ve Zlíně. Zahájení této modernizace se předpokládá v letech 2010-2011.
Po dokončení všech těchto projektů tak krajské město Zlín předběhne jiná krajská města v dopravním napojení na zbytek republiky. Pokud bude příprava dalších navazujících úseků rychlostních komunikací R55 a R49 probíhat jako doposud, ztratí Zlínský kraj nevýhodu hraničního regionu a bude vytažena tranzitní doprava v kraji z měst a obcí.

zdroj: Petr Hradecký, člen rady Zlínského kraje