Proč vlastně se centrála cestovního ruchu rozhodla pro inovaci turistického informačního portálu? „Naším cílem je zvýšit jeho návštěvnost, prodloužit průměrnou dobu návštěvy na portálu a používat portál v aktivním marketingu cestovního ruchu. Navíc to už nebude jen informační médium, ale přímo nástroj prodeje produktů cestovního ruchu,“ doplnil Jindřich Ondruš.
Centrála cestovního ruchu Východní Moravy spravuje turistický informační portál Zlínského kraje www.vychodni-morava.cz. Jeho průměrná měsíční návštěvnost dosahuje 47 tisíc návštěvníků. Od poloviny měsíce května bude web fungovat v nové, atraktivnější podobě s řadou nových funkcionalit. Pro rozvoj cestovního ruchu ve Zlínském kraji a pro lepší spolupráci s podnikatelskými subjekty je také velmi důležitá interaktivní novinka, která bude na webu zřízena, a to online rezervační systém. Kraj na jeho pořízení vyčlenil ze svého rozpočtu částku dva miliony korun. Každý z hoteliérů, majitelů penzionů či jiných ubytovacích služeb může tuto moderní a v konkurenčním prostředí velmi žádanou službu získat zdarma. Kraj bude tímto způsobem přímo podporovat podnikatelský sektor.
Proč vlastně se centrála cestovního ruchu rozhodla pro inovaci turistického informačního portálu? „Naším cílem je zvýšit jeho návštěvnost, prodloužit průměrnou dobu návštěvy na portálu a používat portál v aktivním marketingu cestovního ruchu. Navíc to už nebude jen informační médium, ale přímo nástroj prodeje produktů cestovního ruchu,“ doplnil Jindřich Ondruš.
Před zahájením samotné přestavby webu bylo provedeno několik standardních analýz (analýza chování uživatelů portálu, SEM a SEO analýza) stávajícího portálu. A využit byl také nový vizuální styl Východní Moravy, ze kterého bude vycházet grafický design webu a použití nových log a vizuálních charakteristik oblastí. Odlišná bude už hlavní stránka. Zjednoduší se nabídka. Na homepage budou zviditelněny atraktivity jednotlivých turistických oblastí Zlínského kraje podle mapy zážitků, která v tištěné podobě vznikla před začátkem letošní turistické sezony a obsahuje nejatraktivnější turistické cíle Východní Moravy. „Aktualizovaný turistický portál musí být nabitý informacemi. A hlavně chceme, aby byl živý, výrazně upozorňoval na novinky a byl co nejčastěji doplňován. Nesmí to být jen suchý výčet míst a akcí. Fotografie budou seřazeny dle lokality, bude možné je posílat jako elektronickou pohlednici, návštěvníci dostanou možnost stahovat videa, propagační materiály ve formátu pdf. Web bude napojen na youtube (virální spot) s možností přehrát zvuková loga a upoutávky na akce,“ řekla ředitelka Centrály cestovního ruchu Východní Moravy (CCRVM) Dana Daňová. Turistický informační portál bude provázán rovněž se dvěma projekty Zlínského kraje, kterými jsou Otevřené brány a Rodinné pasy.
Na novém webu bude nasazena technologie RSS, která umožňuje uživatelům internetu přihlásit se k odběru novinek z webu, který nabízí RSS kanál. Tento nástroj umožní zadat typ sledovaného obsahu, počítá se s nastavením pro akce, trasy, programy a tiskové zprávy.
Hlavním administrátorem portálu je Centrála cestovního ruchu Východní Moravy. Na aktualizaci a doplňování informací se však podílejí i další subjekty z oblasti cestovního ruchu, jako například sdružení pro cestovní ruch, informační centra, která například spolurozhodují i o tom, která z turistických atraktivit v jejich oblasti má být na webu nejvíce zviditelněna.
Barbora Kadlicová
Zdroj: Zlínský kraj