„Kampaní chceme výrazně podpořit domácí cestovní ruch. Předpokládáme, že v letošním roce budou lidé daleko více zvažovat domácí dovolenou. Proto jsme jim pro jejich snadnější rozhodování připravili velmi atraktivní nabídku pobytů na Východní Moravě a podpořili ji významnou kampaní pod názvem: Letos se jezdí k nám!“, řekl náměstek hejtmana Zlínského kraje Jindřich Ondruš.
Letos se jezdí k nám! – to je název kampaně, kterou připravila Centrála cestovního ruchu Východní Moravy, o.p.s. (CCRVM), na podporu letní turistické sezóny ve Zlínském kraji.
„Kampaní chceme výrazně podpořit domácí cestovní ruch. Předpokládáme, že v letošním roce budou lidé daleko více zvažovat domácí dovolenou. Proto jsme jim pro jejich snadnější rozhodování připravili velmi atraktivní nabídku pobytů na Východní Moravě a podpořili ji významnou kampaní pod názvem: Letos se jezdí k nám!“, řekl náměstek hejtmana Zlínského kraje Jindřich Ondruš.
CCRVM připravila pro návštěvníky kraje nabídku čtyř nových produktů, zaměřených na poznávací, zážitkovou a relaxační turistiku: Vzhůru na palubu (nabídka školních výletů po Baťově kanále), Na Východní Moravu za Dušanem Jurkovičem – básníkem dřeva, Voda v živých proměnách – zahřeje, roztancuje a léčí (putování inspirované léčivými prameny, vínem a slivovicí), Východní Morava – kraj lákavých chutí a vůní (gastro průvodce představující krajové speciality).
Produktové letáky byly vydány v nákladu 15.000 kusů pro každý typ. Jejich distribuci zajistí zejména informační centra a centrála na svých akcích. Část nákladu bude rozdána na IC Tour po vybraných moravských a českých městech. Kampaň je stavena jako kontaktní. To znamená, že potencionální klienti jsou oslovováni přímo, pomocí speciálních akcí, jako je například IC Tour. Toto putování po patnácti českých a moravských městech má zásadní cíl – oslovit přímo na náměstích a v informačních centrech možné zájemce o pobyt a dovolenou na Východní Moravě. Představit jim co nejlépe nabídku toho, co Zlínský kraj nabízí. Těmi, kdo informace předávají, jsou ti nejpovolanější – pracovníci informačních center či zaměstnanci centrály. První prezentace v Šumperku a Jeseníku se setkala s velkým a zájmem. Kromě informací je vždy připravena i ochutnávka krajových specialit.
Nosným propagačním materiálem pro celou kampaň je Mapa zážitků – Letos se jezdí k nám! Nabídku toho nejlepšího, co jednotlivé turistické oblasti nabízejí, vybrali samotní zástupci oblastí. Mapa byla vydána ve velkém nákladu – 152 tisíc kusů a je distribuována do informačních center v kraji, do recepcí hotelů a penzionů, do muzeí, hradů, zámků a galerií a k jednotlivým městům a obcím kraje. „Mimo to jsme poprvé použili i metodu vkládání do vybraných periodik. Mapu zážitků tak společně se svým časopisem obdrží čtenáři časopisu Týden, Reflex, Koktejl a MF Dnes,“ dodal náměstek Jindřich Ondruš.
Další akcí, která kampaň doplní, je kampaň outdoorová. Na více než stovce billboardů rozmístěných po Moravě, Trenčianském kraji a na D1 bude představována Východní Morava jako destinace vhodná pro rodinnou dovolenou či aktivní a zážitkovou turistiku. Vše již doplněné odkazem na možnost přímé rezervace pobytu. Na Slovensku bude kampaň zahájena v červnu, stejně tak i na D1, největší zásah je plánován na celý měsíc červenec.
Průběžně je realizována i mediální kampaň v tištěných a elektronických médiích, která cíleně propaguje nejvýznamnější kulturní, sportovní a společenské akce na Východní Moravě, které mají více než jen regionální rozměr.
Poprvé také centrála sáhla k možnostem tzv. virálního marketingu a natáčí speciální spot k podpoře návštěvnosti Baťova kanálu, který bude šířen mimo jiné i přes youtube.
Kampaň Letos se jezdí k nám! je hlavním tématem portálu www.vychodni-morava.cz, který již začíná nabízet služby on-line rezervačního systému. „Při přípravě podpory letní turistické sezóny jsme vše plánovali tak, aby se jednotlivé kroky kampaně propojovaly, navzájem na sebe navazovaly a znásobovaly svůj účinek. Máme za sebou několik měsíců intenzivní práce a chceme věřit, že ne zbytečné. V čase ekonomické recese chceme všemi těmito kroky zmírnit dopad jejího vlivu do sektoru cestovního ruchu,“ dodal náměstek hejtmana Jindřich Ondruš.
Stranou zájmu nezůstává ani příjezdový cestovní ruch. Centrála dokončila produkt Moravská jantarová stezka II zaměřený na německou, rakouskou a italskou klientelu. Nyní připravuje speciální poznávací pobyty pro zástupce cestovních kanceláří, médií a odborné veřejnosti ze jmenovaných trhů. Chystá se také na velkou prezentaci v Itálii, kde ve druhém červnovém týdnu v městech Udine, Miláno a Torino představí kompletní nabídku toho nejlepšího, co Morava a zejména Východní Morava nabízí i zahraničním návštěvníkům. V zahraničí, zejména na německém trhu, proběhnou speciální mailingové kampaně směřující k vybraným cílovým skupinám, aby byl posílen zájem tohoto významného trhu o návštěvu Zlínského kraje.
Barbora Kadlicová
Zdroj: Zlínský kraj